Hjælp til mad - 16 mdr.

14. oktober 2010

Alder:
16 mdr.

Hjælp til mad - 16 mdr.

Hej Helen.

Så skriver jeg til dig igen.

Vi har prøvet at følge dit svar mht kost i ca 1 mdr. vi har en søn som ikke vil spise andet end havregryn, frugt, yogurt, rugbrød, frikadeller....

Vi skulle prøve at lægge et stykke rugbrød til ham hver gang vi spiser aftensmad...

Når vi spiser vores aftensmad er det omkring hyggeligt bord med stearinlys, snak om dagen osv..
Han spiser sit rugbrød, agurk, gulerod, og lægger alt det andet mad pænt over til os.. vi prøver så at sige tak ...

Annonce

... og spise det og sige uhm det smager dejligt, og tager så et stykke til ham og giver ham det, og siger med et smil, prøv du også at smage det, det er lækkert.. men han nægter... han vil slet ikke smage på det...

Vi synes ikke at vi giver ham opmærksomhed om maden men taler og smiler til og med ham...

Han trives fint, han er blevet en glad dreng siden jeg skrev sidst, så det var vist bare et tigerspring vi var inde i.. ;-)

Håber du kan hjælpe os...

Med venlig hilsen

Marlene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

Annonce

Viden om børn:

Steriltvandspapler

Steriltvandspapler bruges som smertestillende til fødende kvinder. Det er små indsprøjtninger af helt rent vand, som man lægger ind under huden i lænden.

Det svier, når de lægges ind og der lægges i alt 4 små steriltvandspapler ind. Når de først er lagt, oplever de fleste at de har god smertelindring. Virkningen kommer af, at stikkene afleder smerteimpulser, som netop er høje i lænden, når man har veer.

Læs mere i Babylex

Regnslag

Du bør vælge regnslag der har Varefakta mærke. Det betyder at regnslaget er godkendt med hensyn til at kunne sikre barnet luft nok.

Du bør jævnligt sikre at elastikken i regnslaget er i orden. Er den for løs, kan selv et lille barn trække regnslaget ind i barnevognen og blive kvalt.

Regnslag bør kun anvendes, når man går tur i regnvejr og bør således ikke være på vognen, hvis det ikke regner.

Stil barnevognen under et halvtag, hvis det regner, når...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dit svar på min sidste henvendelse. Jeg blev i meget bedre humør efter at have læst det. Min mand og jeg har talt en masse sammen, og der er faldet ro over hverdagen igen. Tusinde tak!

Ermelin - mor til pige på 3 måneder